We zitten in de wolken!

3 augustus 2018 - Eidfjord, Noorwegen

Na een bijzonder slechte nacht slapen, wakker worden in de kou. Brrrr.. het is hier nu een graad of 13 in de ochtend. In mn hemdje echt te koud om zo naar buiten te stappen. Lange broeken weer. Vannacht rond 3u ben ik nog even naar buiten gegaan. Ik was benieuwd naar de sterrenhemel. Jammer genoeg was het best wel bewolkt, met hier en daar een kleine opening en daar zag ik wel veel sterren tussendoor. Het moet echt wonderschoon zijn als het onbewolkt is!

Nog op camping heeft onze buurman een grote mercedesbuscamper uit de jaren 60. Erg leuk ding met zo'n hip stel erin... ziet gaaf uit... die dus iets eerder dan ons weggingen. De motor van die bus schijn je 10 minuten te moeten opwarmen. Potjandosie, de hele camping blauw inclusief onze camper.. STINKEN! De walm was niet te harden en vooral niet uit de camper te krijgen. Oke, ze waren wel erg vriendelijk, dus we hebben ze ook vriendelijk uitgezwaaid.

Als ik onze reisbestemming van vandaag intik op mn telefoon, Eidfjord en dat ook nog even opzoek op weeronline ziet het er niet veel beter uit. Regen, regen, regen en als toetje kou. De omgeving doet het m natuurlijk, en daar doen we het voor;-)

Toen op weg. En de eerste regendruppels op ons voorraam. Steeds een beetje meer. Jeetje, het wordt ook mistig nu, geen hand voor ogen. En bochtig. Het landschap veranderd elk half uur. Van midden in de bergen naar vlaktes en rotsen. Heel mooi en bijzonder om te zien. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken. Het geeft in ieder geval een idee. Het laatste stukje is helemaal van hoog naar laag, door tunnels en smalle wegen. Ik blijf het spannend vinden. Ik heb Max een stuk op FaceTime meegenomen. Leuk om dit met ons kind te delen. En ik zie hem en mijn hondjes ook nog eventjes. Mis ze wel (een boel). Gelukkig doet Max het allemaal hartstikke goed. Trots op hem, als we er niet zijn blijkt hij toch echt alles te kunnen en ook nog eens alles te doen. Eenmaal aangekomen op de camping mogen we weer zelf een plekje uitzoeken. We gaan dit keer niet zo dichtbij de rivier staan. Het maakt toch wel behoorlijk herrie midden in de nacht. Ik probeer wel een filmpje te uploaden van de rivier. Het blijft een prachtig gezicht, de natuur in volle glorie. We staan dus midden tussen de bergen. Tussen al die die-hard wandelaars, hikers, sportievelingen, bergschoenen, kano's. Niemand op slippers, behalve ik. hahaha... Noorwegen is echt een prachtig land, met om elke hoek een ander uitzicht. Je weet soms niet waar je kijken moet, zo mooi.

1. Ewoud:
    3 augustus 2018
    He Ien, je rijdt net een dag achter ons aan! We zaten gisteren vlakbij Eidfjord. Nu pakken we 2 dagen Bergen!
  2. Ina:
    3 augustus 2018
    Hahaha... ik hoorde het van Es! Daarom doorgereden na Geilo. Was niet veel zei Es. #tipvanflip aka Esther👍🏻😊
  3. Tom Goldewijk:
    Spannend allemaal😘