Over dat stel wat wegregende uit Noorwegen

7 augustus 2018 - Mandal, Noorwegen

Tja, het kan verkeren. Wij zitten nu dus al enkele dagen aan de westkust van Noorwegen en het weer laat een beetje te wensen over. Het kan nu dus urenlang achter elkaar regenen. En niet een beetje gezellig spatteren... Neeeee... echte dikke druppels douche regen. De regen dat je doet binnen zitten zeg maar. Nu hadden wij elkaar al enige maanden bijzonder weinig gezien dus echt heerlijk om elkaar weer even in de ogen te kijken, maar ook dat gaat een keer vervelen;-) We zijn dus richting Kristiansand aan het rijden. Richting de boot naar Denemarken. Die nemen we morgen of overmorgen.

Nu het tot zo aan het regenen is gaan we onderweg op zoek naar een shoppingmall. Ik wil shoppen... Ik MOET shoppen. Waarom zul je je afvragen? Nou, ik heb maar 1 lange broek mee, en 1 vest met lange mouwen. Het was namelijk 35 graden in Noorwegen toen wij uit Nederland vertrokken. Dus alleen maar hemdjes en korte broeken. Maar dat is toch echt te koud nu. En ja hoor, we vinden een leuk stadje met leuke winkels. Ik kan mn hart ophalen. En lekker shoppen. Lange broek, shirt met lange mouw. Maar ook iets waarvan ik had gedacht het nooit te zullen kopen.... ik ga het gewoon zeggen. Hardop. Ik heb Crocs gekocht. Ik moest ze hebben. Ik heb alleen maar slippers, gympjes en wandelschoenen mee en dat is niet handig in de blubber. Dus ik ben de trotse eigenaar van een paar echte Crocs. Dennis heeft een half uur in een deuk gelegen en grinnikt nog steeds als hij ze ziet. Ien op Crocs. Hij wilde ze zelf niet, toch raar. Ik zet ze zo op de foto, schaamteloos. Heb ook al een week geen make-up op gehad. Een mens kan veranderen op zo'n vakantie. Onherkenbaar.. hahaha.

Na ook de boodschappen in huis (camper) te hebben gehaald gaan we weer onroute. Het is onderweg wel echt weer prachtig, dit land is ook in de regen zo mooi. Ergens onderweg een camping gezocht, het is Mandal geworden. Weer een leuk plekje tussen het bos en een fjord. En als een wonder gaat ineens de zon schijnen. Niet verwacht, maar ooooo zo heerlijk.

Eigenlijk is het overal waar je kijkt in dit land is het prachtig. Je went er zelfs een beetje aan! Elke berg, elke fjord, ware stillevens. Dus zo mn boek pakken en in de zon genieten van weer een dag mindfull genieten van de natuur. Straks weer lekker rondje lopen... als het droog blijft tenminste!

1. Tom Goldewijk:
    8 augustus 2018