Smalle weggetjes, lange tunnels

2 augustus 2018 - Gol, Noorwegen

Oke, we worden langzaam wakker aan een prachtige fjord. Goed geslapen en uitgerust. Heerlijk ontbeten met Zweedse yoghurt en Noorse blauwe bessen. Nu onderweg naar Gol.

De tunnels onderweg zijn lang en in de tunnels ga je soms stijl naar beneden en dan weer behoorlijk omhoog (tja, zo werkt dat geloof altijd wel he;-)) maar dat naar beneden rijden zit wel een dingetje hoor. Dat is best ingewikkeld met zo'n zware camper. Niet te hard, dan wordt je geflits, maar je gaat gewoon, dat doet de zwaartekracht. Je mag niet teveel remmen, dan verbranden je schijven, dus remmen op de motor. Ik vind dat best een spannend dingetje. En ben iedere keer trots op Den dat hij ons weer veilig door al het bochten, bergen en andere spannende wegenwerk leid. Blij dat ik ff niet hoef te rijden zeg maar. Onderweg komen we van alles tegen. We zijn het ook met elkaar eens dat de natuur ons enorm aan Canada doet denken. Weids, groots, bergen, water.. hahaha.. maar ook aan Schotland, en Zwitserland en Italië. Tja, waar bergen zijn en water lijkt het natuurlijk ook wel snel op elkaar. Al zijn de bergen hier wel vooral hoog massief en veel van rotsen.

We zien wel steeds borden met waarschuwing voor overstekende dieren. Elanden, beren... maar die komen we (nog) niet tegen. Wel een eenzaam schaap....arm ding. Kudde zal wel ergens op de berg lopen. Gelukkig rijden we hier allemaal langzaam genoeg om om het dier heen te rijden. Van Bianca (collega Schuthok) die ik een foto stuur moet ik alweer aan de rescue, maar dat heb ik niet gedaan. (Sorry Bianca en rest collega's..hihihihi). Bijna het hele laatste uur van de rit regent het. Bah.. dat ziet er stuk minder gezellig uit zo.

Rond 13.30 komen we aan in Gol. Prachtige omgeving en de camping is weer aan het water, een rivier deze keer. Ik ben alweer helemaal in de jubelstemming.. de oooohhh's en aaaaahhhh's zijn er in overvloed. We zetten de camper neer bij een mooi plekje aan de rivier. De zon komt erdoorheen.

En dan komt de trein voorbij.. die ook nog eens toetert.. oke.. dat is wel herrie. Ach, het geluid van de stromende rivier maakt het wel goed maar de twee nachtjes blijft er toch maar eentje. Het is dag 6 van de vakantie en ik moet nu toch echt een wasje gaan doen. Deze camping heeft wel een wasmachine maar die ziet er niet zo uit dat ik daar mijn wasje in wil doen. Ik ben heel blij dat ik een camping wasmachine heb gekocht., Dennis keek heel bedenkelijk toen ik dat deed maar ik heb hem met mijn overtuigingskracht overtuigd van het enorme nut van zo'n ding.. dacht ik. Hup, wasmachine uit de garage (zo heet de ruimte onder de camper) en vullen met water en biotex. Oke, tot zover gaat het goed. Ondergoed erin. En Draaien. Ziet er profi uit. Lijkt waarachtig op een echte wasmachine. Tot het dus klaar is. Dan moet je gewoon met de hand gaan spoelen, spoelen en wringen. Sjemigdepemig.. dit was niet de bedoeling. De handdoeken laat ik lekker even liggen. Volgende camping hoop ik op een betere wasvoorziening. Het gaat echt op werken lijken zo, en dat was zeker niet de bedoeling. Wel de onderbroeken, shirts en boxers schoon en droog. Dus niet helemaal voor niets al die moeite. De wasmachine gaat wel weer in de verkoop na de vakantie. Dus wie er interesse heeft, let me know!

We gaan vanavond eindelijk BBQ'en. Volgens ons mag het hier wel. Het heeft namelijk net behoorlijk geregend en het ziet er niet droog uit. Ons tafel-ontzettendhandige-kleine-dekolenzittenineenafgedichtdingetje-bbq werkt echt heel goed. Ik kan het iedereen aanbevelen. Sate, gebakken groente en rijst. Heerlijke maaltijd. Wijntje erbij, feestmaal zo. Morgen gaan we richting Geilo. Daar is een Natuurpark en kunnen we lekker wat km gaan wandelen. De bedoeling is dt we daar ook meerdere nachten blijven dus ik ga zo maar vast even campings scannen.