De sculpturen van Blokhus

9 augustus 2018 - Blokhus, Denemarken

Soms kom je dus zomaar spontaan in een dorpje terecht waar het echt prima toeven is. Het dorpje in dit geval is Blokhus. Stelt niets voor, 460 inwoners. Je bent er voorbij voordat je het gezien hebt. Ze moeten het hebben van de zomer en de toeristen. Maar zo leuk!

We gingen dus aan de wandel en zouden tijdens de wandel ook even het dorp aandoen voor boodschappen. Lopen we voorbij een grote beeldentuin met (tijdelijke) grote zandsculpturen. Zo gaaf! Onder de indruk van de details en de precisie van de werken. De rest van de kunst was ook gaaf. Veel houtsnijwerken, maar ook moderne kunst. En we konden er ook nog eens heerlijk lunchen. Wat een leuke verassing zo, in Blokhus of all places.

Grote plus was dan ook dat de zon er de hele dag bij was. De buienradar gaf aan dat het vanaf 16u echt ging losbreken met regen en onweer. Het is ondertussen 19u en de zon schijnt nog steeds! Up yours buienradar. Wij zitten buiten en genieten! En we blijven gewoon nog een extra nachtje, dus wellicht morgen geen blog. Omdat ik dan waarschijnlijk weinig te vertellen heb, maar je weet het nooit met mij;-)

1. Colet:
    9 augustus 2018
    Blijft leuk Ien, lees en reis lekker mee. Morgen een klein blogje met een mooie foto voor mij, dan komt het vast allemaal goed. Moet om 07.00 morgenochtend in den helder zijn.... Xxx Co