Toch een zonnetje en op de boot!

5 augustus 2018 - Egersund, Noorwegen

Vanmorgen vroeg rond 6 uur werden we allebei wakker van de regen. Het ging enorm tekeer op de camper. Na een uurtje werd het minder en zijn we nog even heerlijk in slaap gevallen, het is toch zondag dus we gaan gewoon uitslapen. Toen we uiteindelijk rond 9.30 de boel opengooide was het droog en stiekem een klein beetje zonnig. Ik werd er helemaal blij van. Het plan is om naar Stavanger te rijden, of iets verder. Maar in ieder geval naar de zon, soort van. Volgens Weeronline is de westkust niet echt "the place to be" als het om lekker weer gaat. Nu ben ik niet een enorme zonaanbidder maar droog en redelijke temperatuur is toch wel fijn.

We rijden dus van Haugesund naar Stavanger en kijken wat er daar in de buurt aan campings is. Rond 12u zijn we bij de boot. We gaan met de boot over. Leuk! Hebben we nog niet gedaan, dus spannend. Maar dat valt eigenlijk ook wel weer mee. Tis net als de Texelse boot. Je rijd erop, vaart een half uurtje en rijd er weer af. Zo simpel is het.

Na Stavanger een stukje door, richting Egersund. Daar waar een camping geen camping meer is. Potjandosie. Oke, weer verder dan. Skatberg camping. Geen receptie, alleen een soort van pinautomaat waar je alles kan regelen.. techniek staat voor niets. We kunnen alleen het plekje niet vinden want er staan nergens nummers oid. Gelukkig is daar een beheerder. Hij verstaat geen Engels en ik geen Noors maar we begrijpen elkaar wel. Wij volgen hem in de auto en hij brengt ons naar een prachtig stukje vrije natuur aan het water. WAUW, hoe gaaf is dit dan weer. Echt heel fijn.

Steeds weer verbaas ik me erover hoe je in dit land met de camper op de meest mooie stukjes mag staan. Gewoon aan het water. Top! En de zon schijnt nog steeds. We hebben 2 nachten geboekt. Gewoon even rust en geen kilometers. Hoop nu dus dat het hier een klein beetje droog blijft. Ik kijk nu dus, al typend over een fjord en krijg zometeen een heerlijke pasta voorgeschoteld door hubbie. Blij meisje!