Toch maar een stukje verder... en daar is Zweden!

29 juli 2018 - Haverdal, Zweden

Zaterdagavond nog. We gaan rond 21u toch nog maar even een rondje lopen. Even de benen strekken. Het is prachtig hier. Heuvelachtig... uhhh, heuvelachtig betekent een zware afdaling en daarna een heel pittige beklimming! Ik loop hijgend als een hert mijn verhaal af te maken. Den ligt helemaal in een deuk, oke. Dit is goed voor me. Na een paar lekkere op en afdalingen zijn we weer terug en gaan aan de thee. We willen niet te laat slapen, maar het is al gauw 23.45u. Hup, bedje in. Tukken.

Rond 8u word ik wakker. Dennis ligt al tijdje wakker. Het zonnetje schijnt! Heerlijk begin van de vakantie. We doen het rustig aan, ontbijtje, douchen en aan de koffie. Rond 11u gaan we inpakken. Dennis heeft een leuke camping gevonden in Haverdal in Zweden. Het is een stukje voorbij Malmö. Ik vind alles goed. Als ik de Googlemaps aanzet blijkt het toch wel weer een slordige 480 km te zijn. Ach.. what the hack.. doen! We gaan naar het strand. Ik vind alles goed.

Dennis is een held in doorrijden. Na 26 jaar huwelijk en 33 jaar verkering ken ik hem. Gas erop en gaan. Niet teveel zeuren. Muziekje aan, meezingen, koffie onderweg. Hij is helemaal in zn element. En ik zeur dus gewoon niet.... als ik toch wel pijn in mn billen krijg na een uurtje of 3 onafgebroken... Oke! Na dit gaan we stoppen, of neeee, zo gaan we ff stoppen, jaaaaa zoooooo. Eindelijk maken we een stop. Na een krappe 10 minuten zijn we wel klaar. Onderweg bijzonder veel bruggen tegengekomen. Hoog, lang, mooi. Erg leuk om te zien. Ik doe een paar foto's erbij van de bruggen. Ook een filmpje van die lange brug. Daar rijden we ook Zweden in. Bij de grensovergang en paspoortcontrole (ja, echt.. paspoortcontrole) krijgen we een pamflet uitgereikt dat er in heel Zweden een BBQ en open vuur verbod is. En dat snap ik. Alles is geel en droog. Je ziet het land naar adem happen. Ook daar een fotootje van.

Rond 18u zijn we op de camping. Niet helemaal wat ik in mijn hoofd had, ik denk de 1e echte commerciele camping met onze camper. Hutjemutje. Maar wel alles schoon en netjes. We blijven hier dus 2 nachtjes om morgen maar eens even niets te doen. Strand, boekje, niets en niets. Lijkt me lekker. Dus wellicht morgen alleen een paar mooie plaatjes van het strand en natuur van Haverdal. Nu lekker aan de meloen met ham..

1. Marjan:
    29 juli 2018
    Jeetje wat een lange bruggen.
    Tot morgen.
  2. Anton en Erica:
    29 juli 2018
    Jullie zijn al lekker op weg zo te lezen wat leuk om mee te kunnen reizen mer jullie reisblog veel plezier maar weer
    Groetjes van ons