Zweedse fjorden

31 juli 2018 - Uddevalla, Zweden

Het is dinsdagochtend 7.30u. Sjeempie.. wat is het warm! Als we alles openzetten overvalt de hitte ons een beetje. Ik schat dat het al een graadje of 25 is. Dat worden warme kilometers straks. Als we na het ontbijt nog even rustig aan het wakker worden zijn (tja, alles kan rustig aan hè;-)) voelen we allebei eigenlijk vooral vermoeidheid. Eerst maar aan de koffie, dan worden we vanzelf wel wakker. We gaan vandaag richting Uddevalla. Nog in Zweden. Ongeveer 220 km rijden, daar doen we incl lunchpauze ongeveer 3 uurtjes over.

De rit naar Uddevalla is mooi! Eigenlijk zoals ik Zweden in mijn hoofd had. Veel bergen, meren bossen en rotsen. Van hoog naar laag. Ook weer verschillende bruggen. Als we  door Göteborg rijden is het een graadje of 35. Bizar hoe warm het is.

Op de camping aangekomen mogen we zelf een plekje uitzoeken. Wat een luxe. We gaan vlakbij het water staan. Een mooie fjord. Als we eenmaal staan zweten we ons allebei het  apezuur (Ina’s woord??) en trekken we snel onze zwemkleding aan. Binnen 5 minuten liggen we in het water. De eerste 5 meter het water in, is het water echt warm. Daarna echt KOUD! Maar zooooo lekker en zo helder! Enorm genieten. Lekker fris geworden gaan we terug naar de camper. Kop thee. En starten in mn volgende boek. (Ps. Stromboli van Saskia Noort.. Aanrader!!!) nu een heerlijke chicklit. “Omdat ik je mis” van Kate Eberlen. Gewoon omdat het kan.

Vanavond gaan we uit eten. Er zit goed restaurant bij deze camping. We hebben wat te vieren vandaag, het is onze trouwdag! De heelveelste;-) dus wij nemen er een borrel op, jullie ook?

Ps. Morgen eindelijk in noorwegen... jihoeoeoeoeoe!!!!!

1. Marjan:
    31 juli 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag en hele fijne avond.
  2. Desiree:
    31 juli 2018
    gezelligheid! superleuk! Zweden en Noorwegen rocks!
  3. Leon:
    31 juli 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
  4. Colet:
    Gefeliciteerd 💞